Website: elexgame.com Follow us:
Follow @NordicGamesAT Follow
Close

Results 1 to 7 of 7
    Registered User

Grafik Downgrade???

When new patch coming, we expect better and better things, even visuals. BUT Just look!
    https://www.youtube.com/watch?v=QOWccgEhQNQ
    Lighting, colours, overall atmosphere... NO MORE!

Piranha Bytes! Bring back old colours or fix new and give us back perfect lighting! I cant belive! They are making fools of us! And we pay them to do good job! NOT DOWNGRAADE THE GAME! Damn it!

I even need to post every day to remind them to add an little option to hide hotkey bar 1 - 0 on PC but who am I...

Registered User Schlumpf_65's Avatar

Post letztes Update verschlimmverbessert ??

Also habe ich mir das an meinem Rechner nicht eingebildet, dass neuerdings ein leichter Schleier drüberliegt und die Qualität schlechter geworden ist. Genauso muss ich sagen, dass ich jetzt die ganzen Wochen recht bug- frei gespielt habe. Seit ein paar Tagen friert mir ständig das Spiel kurz nach dem Start ein!
    Wurde hier verschlimm verbessert???

Registered User
    This is how game need to look: https://www.youtube.com/watch?v=2WgTvWbxCUk
    Even in release version game look diffrent and lack atmosphere like in this video! I relly dont know why they decide to change graphics. On this video game relly feels like postapocalyptic Gothic which is best thing.

Coffee! Coffee! Coffee! Goldlocke's Avatar
    Ich denke aktuell noch darüber nach, was ich schlimmer finde:

a) Eine schlechtere Grafik, bedingt durch einen Patch (der ja eigentlich das Spiel verbessern und nicht verschlechtern sollte)

oder

b) Doppelte Threads und doppelte Posts (einmal im englischen und einmal im deutschen Forum) mit exakt dem selben Text.

Nervig ist beides, vor allem wenn a) zu b) führt. Hoffen wir also auf einen weiteren, besseren Patch, der die Fehler des vorherigen Patches ausbessert und somit auch die diversen "Begleiterscheinungen" (= b) beseitigt.

Außerdem bin ich in Kürze mit Risen 3 fertig und wollte dann eigentlich nochmal mit Elex anfangen. Überlege jetzt allerdings, ob ich warten soll, bis ein weiterer Patch (über Origin) verfügbar ist.

Registered User
    Ich sehe hier keine offensichtliche Verschlechterung.
    Eine Änderung, ja - die Kontraste wurden erhöht, ebenso die Sättigung.
    Außerdem ist der Nebel-Shader überarbeitet, wodurch der Nebel insbesondere in der Ferne etwas anders wirkt (besser, finde ich).

Aber ich sehe da eben keine Verschlechterung, sondern eher eine Änderung. Geschmacksache.

Registered User Engholm's Avatar
    Quote Originally Posted by Dovahkiin View Post
    When new patch coming, we expect better and better things, even visuals. BUT Just look!
    https://www.youtube.com/watch?v=QOWccgEhQNQ
    Lighting, colours, overall atmosphere... NO MORE!
    The video seems to show different weather conditions in the same area. With the latest patch I've still got very misty areas but also sunny and clear weather. The improved weather details are definitely noticeably. I guess, a comparison between different conditions wasn't a very clever move.

Community Leader ANNOmaniac's Avatar
    Please stick to this thread for English discussions and open a new one here for a discussion in German. Do not create duplicate threads in languages that you are unable to write in.

-> closed